|
1024x768, 92278
bájt. Ráadás. Még a kilencvenes évek
végén is úgy gondolta a MÁV
vezetése, hogy 2000. januárjában kivonja az
M61-eseket a közforgalomból. Az ipari méreteket
öltött "vashulladék-hasznosítás" azonban
annyira súlyos dízelhiányt okozott
Székesfehérváron, hogy elõbb a 2000.
májusi menetrendváltásig, majd 2000. év
végéig tolták ki a dátumot. A
felvétel Jánosháza közelében
készült 2000. áprilisában (8807-es vonat).
Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 59562 bájt. |
|
1024x768, 146721
bájt. Az utolsó nyári napok. A 9714-es
személyvonattal gyorsít
Szepezdfürdõnél 2000. augusztus 26-án. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600, 92557 bájt. |
|
1024x768, 61619
bájt. Nosztalgia-pályafutásának
elején szegény megboldogult Négyes
szerepében egy különvonattal
Budapest-Ferencváros pályaudvaron 2000. szeptember
30-án. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 40558 bájt. |
|
1024x768, 139207
bájt. NOHAB, InterCity és a 29-es vonal????? Minden
látszat ellenére ez is csak egy különvonat,
mégpedig hazaútban a felejthetetlen
napfogyatkozásról. A felvétel Csopakon
készült 1999. augusztus 11-én. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600, 93629 bájt. |
|
1024x768, 127690
bájt. Az utolsó nyári napok. A 9705-ös
személyvonattal gyorsít
Polgárdi-Ipartelepeknél 2000. augusztus 26-án.
Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 84312 bájt. |
|
1024x768, 77103
bájt. Tapolca szépségei egymás
útját keresztezik: Tizeske a 9712-es, Huszaska a
9705-ös személyvonatot továbbítja. A
felvétel 1999. december 28-án készült
Badacsonytördemic-Szigliget állomáson. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600, 53009 bájt. |
|
1024x768, 66997
bájt. Gyerünk, öreg dízel! Tapolca felé
száguld a szombathelyi sebessel 2000. augusztusában.
Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 44975 bájt. |
|
658x768, 42080
bájt. Egy szép fotó a hatvanas
évekbõl. Máthé Zotán
gyûjteményébõl. Kisebb méretben is
letölthetõ: 514x600, 28255 bájt. |
|
1024x768, 42127
bájt. Rohan a szombathelyi éjszakába. A
felvétel az uzsai ívben készült 2000.
júliusában. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 27924 bájt. |
|
1024x768, 119336
bájt. Az utolsó nyár... A NOHAB-fordák
egyik legkönnyebb szerelvényével várakozik
Kaposfüred állomáson. A felvételt
Lehóczki Gábor készítette 2000.
júliusában. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 77223 bájt. |
|
1024x768, 66997
bájt. Azért néha tényleg így
ragyogott... Egy egész éjszakán át
tartó tisztítás eredményeként
csillog Huszaska a szombathelyi hajnal fényében. A
felvétel 2000 májusában készült.
Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 44975 bájt. |
|
1024x768, 60121
bájt. Az utolsó igazi birkózás a
hóval. Huszaska a 9713-assal száguld Füle
felé 1999. november 21-én. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 37385 bájt. |
|
1024x768, 137732
bájt. A fotósok és turisták által a
29-esnél sokkal kevésbé látogatott 36-os
vonal (Fonyód-Kaposvár) a NoHAB-fanatikusok biztos
célpontja volt az utóbbi években, mert a
Szombathely-Pécs-Szombathely vonat (8807/8806) az utolsó
évek legstabilabb M61-es fordája volt. Persze ma
már ennek is vége, 2000. november 11-én tette
utoljára tiszteletét a márka (éppen a
Húszassal) Somogyország fõvárosában.
A felvétel 2000 tavaszán készült
Somogyjád és Osztopán között. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600, 85721 bájt. |
|
1024x768, 114325
bájt. Még az azóta feledésbe merült
narancsfestésében pompázva várakozik egy
rezsó társaságában a délutáni
8807-es sebesvonatra Kaposvárott 1999. március
14-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 70423 bájt. |
|
1024x768, 48746
bájt. A régi szép idõk... Párban
érkeznek a NoHABok Tapolcára: Tizeske a 9706-os, Huszaska
a 8807-es sebesvonattal gördült be az
állomásra, a háttérben 002 és 004
látszik. A felvétel 1999. május 8-án
készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 34054 bájt. |
|
1024x768, 82840
bájt. A királyok elbúcsúznak. A
temetési menet Balatonfõkajár felé
kapaszkodik 2000. december 22-én. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 54245 bájt. |
|
1024x768, 106084
bájt. Az utolsó NoHAB-bal húzott menetrendi
személyszállító vonat Csopak felé
száguld 2000. december 21-én. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 68991 bájt. |
|
1024x768, 72484
bájt. A temetési menet keresztre vár
Badacsonytomajon 2000. december 22-én. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 49222 bájt. |
|
1024x768, 88233
bájt. A temetési menet keresztre vár
Badacsonytomajon 2000. december 22-én. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 59652 bájt. |
|
1024x768, 75063
bájt. A temetési menet elhalad szegény
néhai 004 tragédiájának
színhelyén. A felvétel 2000. december 22-én
készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 49900 bájt. |
|
1024x768, 104856
bájt. Az utolsó percek Tapolcán. Nemsokára
végleg befejezõdik a több, mint 21 évig
tartó NoHAB-korszak Tapolcán. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 70431 bájt. |
|
1024x768, 87832
bájt. A legutolsó menetrendszerinti NoHAB-os
személyvonat érkezik
Székesfehérvárra 2000. december 21-én
(9725). Több, mint 30 év után 2001-ben
elõször nem fog erre járni M61-es menetrendi
üzemben. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 58627 bájt. |
|
1024x768, 86574
bájt. Az utolsó tapolcai hétvége. A 020
visszatolat a fûtõhûzba, a 019 és a 006
már befejezték a tapolcai szolgálatukat. A
fotó 2000. december 16-án készült. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600, 59974 bájt. |
|
1024x768, 104856
bájt. Ez volt az egyik legutolsó nyári nap, amikor
még szolgáltak. A felvétel 2000. augusztus
29-én készült Balatonfûzfõ
határában. Kisebb méretben is
letölthetõ: 800x600, 70431 bájt. |
|
1024x768, 168129
bájt. Huszaska kibújik a balatonakarattyai
alagútból 2000.április 29-én. A
felvételt Kiss István készítette
útban a hatvani mozdonygálára. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600, 109870 bájt. |
|
1024x768, 77401
bájt. Esõisten siratja a Kis Gömböcöt. 013
legutolsó napjai Tapolcán. A felvétel 1999.
április 24-én készült. Kisebb méretben
is letölthetõ: 800x600, 46387 bájt. |
|
1024x768, 161309
bájt. Huszaska a mocsaras altalaj miatti lassújel
után gyorsít Kenese felé a part menti
pályaszakasz kezdeténél. A fotó 1999.
november 20-án készült, a 977-es
gyorsvonatról. Ez a menet elvileg nem tartozik bele a
NoHAB-fordába, de ha elõzõ nap a 14:20-as
személyre nem jut Csörgõ, akkor másnap ennek
fordul a gép az esti utolsó gyors után
Celldömölkrõl. |
|
1024x768, 76530
bájt. Egy õsrégi felvétel a MÁV Rt.
archívumából. A felvétel a hatvanas
évek derekán készült. Megfigyelhetjük,
hogy gyárilag nem volt felszerelve az M61-esekre a
szélvédõ feletti kapaszkodó, és nem
voltak a homokoló fedél melletti fellépõ
nyílások sem. Ezek itthon kerültek rájuk
késõbb, a
szélvédõtisztítást
megkönnyítendõ. |
|
1024x768, 47985
bájt. Az - akkor még - igen laza menetû
9745-ös vonattal gurul be Zánkára. A vonat
később meglehetõsen húzós lett, mert a
menetrendszerkesztõk egy tollvonással elvettek 30
(!) percet az 52 kilométeres Tapolca-Füred szakaszon a
vonattól, és ezt bizony szinte lehetetlen volt tartani. A
fotó 1999. január 31-én készült. |
|
1024x768, 200056
bájt. 1998. december 28-án a 974-es gyorssal. Ez (volt
akkor...) az egyetlen NOHABos gyors lefelé. |
|
1024x768, 230709
bájt. Indulásra vár Tapolcán a 9751-es
számú személyvonattal 1998. december
29-án. |
|
1024x768, 182755 bájt. Várja a vonatát Fehérvárott november 28-án (9716). |
|
1024x768, 195796 bájt, Galaxy felvétele. Révfülöpön készült 1997-ben. |
|
1024x768, 111814 bájt, Galaxy felvétele, Budapest-Déli pu - 1995. |
|
1024x768, 123480
bájt, Tapolcán készítettem 1998.
október 10-én. Ekkor már nagyon aggódtam
érte... |
|
1024x768, 183141
bájt... így hát nagyon-nagyon örültem,
amikor elõször mûködni láttam!
Fonyód, 1998. november 22. |
|
1024x768, 164317 bájt. Az indulás elõtti percek Fonyódon. |
|
1024x768, 144690
bájt. Nekiindul a somogyi domboknak. Ez a vonat (S8807/8806) -
talán a hagyományok, talán a sok 100-as szakasz
miatt - a legstabilabb NoHAB-forda jó tíz éve. Nem
is baj, mert a pálya minõsége a 36-os vonalon
egyre rosszabb, helyenként a 60-as tempó is magasnak
tûnik, Csörgõvel kínszenvedés a
fedélzeten. |
|
1024x768, 166287
bájt. 1999. õszéig a 9745-ös vonat is a
NoHAB-fordába tartozott, de õsztõl csak hosszabb
vonatokat kapnak a gépek - elvileg. A felvétel 1998.
novemberében készült. |