M61 001
Nr. 2546
|
Operable. Got both bogies of the 019 in March 2000. Was moved to Budapest on
9th March 2000. Good chassis, repainted to the old livery in Summer 2000.
Belongs to the MÁV-Nostalgia roundhose, works only on special trains -
almost every week.
Mûködõképes. A ledöntött 019 alól
kapott forgóvázakat és TC-ket 2000.
márciusában Tapolcán. 2000. március 9-én
végleg felkerült Pestre. Szép külsõ, eredeti
csíkos festés 2000. nyarától. A
MÁV-nosztalgia fûtõház tagja. Szinte csak
különmeneteken látható, viszonylag gyakran.
|
M61 002
Nr. 2547
|
Whitdrawn on 7th November 2001. Owned by NOHAB-GM Foundation since 3rd March
2005. Stored at the old engine shed of Budapest-Keleti station.
Selejtezve 2001. november 7-én. Az üres mozdonyszekrény
2005. március 3-a óta a NOHAB-GM Alapítvány
tulajdona. Tárolás alatt áll Budapest-Keleti
pályaudvar egykori fûtõházában.
|
M61 003
Nr. 2548
|
Withdrawn on 21st December 1988 in operating conditions. Has had many
engine-problems in the last years of service, but the problem was found and
solved shortly before the death-sentence. The loco has been operating in normal
duty until the last minutes, and the prime mover is still operating nowadays in
the 010. Cut up at Dombóvár.
Selejtezve 1988. december 21-én mûködõképes
állapotban. Selejtezése elõtti években
motorgondokkal küzdött, de a hibát késõbb
megtalálták és kijavították; ennek
ellenére nem menekülhetett meg a kivégzéstõl,
pedig a motor olyannyira rendbejött, hogy 1990. óta (egy 1989-es
felújítás után) a mai napig Tizeskét
szolgálja. Szétvágva Dombóvárott.
|
M61 004
Nr. 2549
|
Crashed
on 4th June 1999. One of the noses is exhibited at the side Museum of
Transport at Budapest since 16th of May 2001. The other was cut up at Tapolca
on 12-13th May 2000. Whitdrawn on 23rd November 1999.
Végzetesen megsérült egy
balesetben
1999. június 4-én. Selejtezve 1999. november 23-án. A
mozdony megmentett orra a Közlekedési Múzeumnál
látható 2001. május 16. óta. A
forgóváz a 013 alól származik, az egyik
tetõelem egykoron a 005-ön volt látható.
|
M61 005
Nr. 2550
|
Withdrawn on 24th October 1991 after engine-troubles. Cut up.
Selejtezve 1991. október 24-én motorgondok miatt
(kartergáz). Szétvágva
.
|
M61 006
Nr. 2581
|
Whitdrawn from regular service on 21st December 2000. Owned by
MÁV-Nosztalgia Kft. Mostly used during track reconstructions.
Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A MÁV
Nosztalgia Kft. tulajdona. Leginkább
pályaépítéseken látható, de
elõfordulhat nosztalgia-meneteken is.
|
M61 007
Nr. 2582
|
Withdrawn on 15th September 1989 after generator-failure with operable prime
mover. Cut up at Pécs
Selejtezve 1989. szeptember 15-én generátor-zárlat
után üzemképes (szinte elképesztõen fiatal,
mindössze 13 esztendõs) dízelmotorral. 016-tal együtt
vágták szét, pedig annak a dízelmotorján
kívül mással nem volt gondja. Szétvágva
Pécsett.
|
M61 008
Nr. 2583
|
"Music".Withdrawn on 15th January 1997 after a smaller accident at
Szombathely. Cut up at Sátoraljaújhely
"Muzsika". Selejtezve 1997. január 15-én egy kisebb
szombathelyi baleset után. Szátvágva
Sátoraljaújhelyen . A motorját és a
fõdinamóját M61,013 kapta meg, de egy métert sem
ment velük.
|
M61 009
Nr. 2584
|
The first victim. Withdrawn on 22nd November 1987. Cut up at
Pécs
Az elsõ áldozat. Kisebb balesetek után selejtezve 1987.
november 22-én. Szétvágva Pécsett.
|
M61 010
Nr. 2585
|
Whitdrawn from regular service on 21st December 2000. Owned by
NoHAB-GM Foundation
. Under repairing, stored at the old engine shed of Budapest-Keleti station.
Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A
NoHAB-GM Alapítvány
tulajdona. Folyamatos felújítás alatt Budapest-Keleti
pályaudvar egykori fûtõházában.
|
M61 011
Nr. 2586
|
"Red Ace". Withdrawn on 24th November 1991 after an engine failure. Cut up at
Tapolca.
"Piros Ász". Selejtezve 1991. november 24-én motorgondokkal
(forgattyússzekrény-repedések). Szétvágva
Tapolcán.
|
M61 012
Nr. 2587
|
Withdrawn on 19th January 1994 in operating conditions. Cut up at
Tapolca.
Selejtezve 1994. január 19-én
mûködõképes állapotban. Szétvágva
Tapolcán.
|
M61 013
Nr. 2588
|
Withdrawn on 10th February 1999. Was moved to
Székesfehérvár on 27th April 1999, and on 28th April to
Sátoraljaújhely to being cutted. Cut up at
Sátoraljaújhely at the end of March 2000.
Selejtezve 1999. február 10-én. Fehérvárra
húzták április 27-én, majd másnap
éjjel Sátoraljaújhelyre a vesztõhelyre.
Szétvágva 2000. márciusában.
|
M61 014
Nr. 2589
|
Withdrawn on 15th January 1997 in operating conditions. Cut up at
Sátoraljaújhely.
Selejtezve 1997. január 15-én
mûködõképes állapotban. Szétvágva
Sátoraljaújhelyen.
|
M61 015
Nr. 2590
|
Withdrawn on 19th January 1994 after burning trough an only piston. Cut up at
Celldömölk in 1996.
Selejtezve 1994. január 19-én egyetlen
dugattyútetõ átégése miatt.
Szétvágva Celldömölkön 1996-ban.
|
M61 016
Nr. 2591
|
Withdrawn on 15th June 1989. Cut up at Pécs. The only M61 who never
operated on table 29, because he wasn't already in operational conditions when
he was moved from Nagykanizsa to Tapolca.
Selejtezve 1989. június 15-én. Szétvágva
Pécsett. Az egyetlen M61, aki sosem járt a 29-es vonalon, mert
már üzemképtelen állapotban került
Tapolcára Nagykanizsáról. A selejtezés oka az
üzemképtelen dízelmotor volt, hatalmas szégyenfolt a
dologban, hogy 007-tel szinte együtt selejtezték, melyben ott
lapult - üzemképesen - az összes akkori M61-es közül
a legfiatalabbik motor.
|
2761 017-9
(M61 017, A61 017)
Nr. 2592
|
Belongs to the Pft (Track-maintenance Company) since 15th November 1999. New
Number (A61 017 between 1st March 2000 and 9th December 2003, 2661 017-9 since
10th December 2003). Operable again after overhaul at Budapest Északi
(Northern) repair shop. Got new gearings for 120 km/h and electric train
heating equipment for it's speacial measurement car. Appearence possible
everywhere Hungary. Repainted to the old livery with a blue stripe on both
sides and the arms of Hungary in the place of the red star.
A mozdony 1999. november 15-tõl immár hivatalosan is a
Pályafenntartáshoz tartozik. 2000. március elején
levizsgáztatva, átmeneti pályasz (A61,017). Új
pályaszám 2003. december 10-tõl (2761 017-9). Friss
fõjavítás után 2002. végén
munkába állt. Új áttétel, 120
km/órás engedélyezett sebesség. Villamos
vonatfûtést kapott a mérõkocsi miatt. A régi
séma szerint újrafestve, vékony kék csíkkal
a két oldalán, illetve a vörös csillag helyett az
új címerrel. Gyakorlatilag bárhol elõfordulhat az
országban a mérõkocsijával, ill.
pályarehabilitációnál kõvonattal.
|
M61 018
Nr. 2593
|
"Panther". Withdrawn on 12th November 1992 because lack of TC-s. Cut up at
Tapolca.
"Párduc". Selejtezve 1992. november 12-én, miután
néhány TC-jét más gépek megkapták.
Szétvágva Tapolcán.
|
M61 019
Nr. 2594
|
Whitdrawn from regular service on 28th February 2000 after being
stopped to give traction motors for the 001. Operable again since 7th November
2003. Owned by MÁV-Nosztalgia Kft. Mostly used during track
reconstructions. Repainted during October 2004.
Leállítva 2000. február 28-án, a 001
talpraállítása érdekében. Újra
üzembe helyezve 2003. november 7-én. A MÁV Nosztalgia Kft.
tulajdona. Leginkább pályaépítéseken
látható, de elõfordulhat nosztalgia-meneteken is. 2004.
októberében újrafényezve.
|
M61 020
Nr. 2595
|
Whitdrawn from regular service on 21st December 2000. Belongs to the
MÁV-Nostalgia roundhose. Operable again since May 2003.
Menetrendi üzem vége 2000. december 21-én. A MÁV
nosztalgia-fûtõházának tagja. Újra
mûködõképes 2003. májusa óta, mentrend
szerinti (esztergomi) nosztalgiával felavatva.
|