020-ról itt találsz információkat.

    A könyvtárban 39 kép található. Utolsó frissítés 2002. július 3-án

    Kattints a képre a teljes mérethez.

    1024x768, 92278 bájt. Ráadás. Még a kilencvenes évek végén is úgy gondolta a MÁV vezetése, hogy 2000. januárjában kivonja az M61-eseket a közforgalomból. Az ipari méreteket öltött "vashulladék-hasznosítás" azonban annyira súlyos dízelhiányt okozott Székesfehérváron, hogy elõbb a 2000. májusi menetrendváltásig, majd 2000. év végéig tolták ki a dátumot. A felvétel Jánosháza közelében készült 2000. áprilisában (8807-es vonat). Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 59562 bájt.
    1024x768, 146721 bájt. Az utolsó nyári napok. A 9714-es személyvonattal gyorsít Szepezdfürdõnél 2000. augusztus 26-án. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 92557 bájt.
    1024x768, 61619 bájt. Nosztalgia-pályafutásának elején szegény megboldogult Négyes szerepében egy különvonattal Budapest-Ferencváros pályaudvaron 2000. szeptember 30-án. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 40558 bájt.
    1024x768, 139207 bájt. NOHAB, InterCity és a 29-es vonal????? Minden látszat ellenére ez is csak egy különvonat, mégpedig hazaútban a felejthetetlen napfogyatkozásról. A felvétel Csopakon készült 1999. augusztus 11-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 93629 bájt.
    1024x768, 127690 bájt. Az utolsó nyári napok. A 9705-ös személyvonattal gyorsít Polgárdi-Ipartelepeknél 2000. augusztus 26-án. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 84312 bájt.
    1024x768, 77103 bájt. Tapolca szépségei egymás útját keresztezik: Tizeske a 9712-es, Huszaska a 9705-ös személyvonatot továbbítja. A felvétel 1999. december 28-án készült Badacsonytördemic-Szigliget állomáson. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 53009 bájt.
    1024x768, 66997 bájt. Gyerünk, öreg dízel! Tapolca felé száguld a szombathelyi sebessel 2000. augusztusában. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 44975 bájt.
    658x768, 42080 bájt. Egy szép fotó a hatvanas évekbõl. Máthé Zotán gyûjteményébõl. Kisebb méretben is letölthetõ: 514x600, 28255 bájt.
    1024x768, 42127 bájt. Rohan a szombathelyi éjszakába. A felvétel az uzsai ívben készült 2000. júliusában. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 27924 bájt.
    1024x768, 119336 bájt. Az utolsó nyár... A NOHAB-fordák egyik legkönnyebb szerelvényével várakozik Kaposfüred állomáson. A felvételt Lehóczki Gábor készítette 2000. júliusában. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 77223 bájt.
    1024x768, 66997 bájt. Azért néha tényleg így ragyogott... Egy egész éjszakán át tartó tisztítás eredményeként csillog Huszaska a szombathelyi hajnal fényében. A felvétel 2000 májusában készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 44975 bájt.
    1024x768, 60121 bájt. Az utolsó igazi birkózás a hóval. Huszaska a 9713-assal száguld Füle felé 1999. november 21-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 37385 bájt.
    1024x768, 137732 bájt. A fotósok és turisták által a 29-esnél sokkal kevésbé látogatott 36-os vonal (Fonyód-Kaposvár) a NoHAB-fanatikusok biztos célpontja volt az utóbbi években, mert a Szombathely-Pécs-Szombathely vonat (8807/8806) az utolsó évek legstabilabb M61-es fordája volt. Persze ma már ennek is vége, 2000. november 11-én tette utoljára tiszteletét a márka (éppen a Húszassal) Somogyország fõvárosában. A felvétel 2000 tavaszán készült Somogyjád és Osztopán között. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 85721 bájt.
    1024x768, 114325 bájt. Még az azóta feledésbe merült narancsfestésében pompázva várakozik egy rezsó társaságában a délutáni 8807-es sebesvonatra Kaposvárott 1999. március 14-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 70423 bájt.
    1024x768, 48746 bájt. A régi szép idõk... Párban érkeznek a NoHABok Tapolcára: Tizeske a 9706-os, Huszaska a 8807-es sebesvonattal gördült be az állomásra, a háttérben 002 és 004 látszik. A felvétel 1999. május 8-án készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 34054 bájt.
    1024x768, 82840 bájt. A királyok elbúcsúznak. A temetési menet Balatonfõkajár felé kapaszkodik 2000. december 22-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 54245 bájt.
    1024x768, 106084 bájt. Az utolsó NoHAB-bal húzott menetrendi személyszállító vonat Csopak felé száguld 2000. december 21-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 68991 bájt.
    1024x768, 72484 bájt. A temetési menet keresztre vár Badacsonytomajon 2000. december 22-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 49222 bájt.
    1024x768, 88233 bájt. A temetési menet keresztre vár Badacsonytomajon 2000. december 22-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 59652 bájt.
    1024x768, 75063 bájt. A temetési menet elhalad szegény néhai 004 tragédiájának színhelyén. A felvétel 2000. december 22-én készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 49900 bájt.
    1024x768, 104856 bájt. Az utolsó percek Tapolcán. Nemsokára végleg befejezõdik a több, mint 21 évig tartó NoHAB-korszak Tapolcán. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 70431 bájt.
    1024x768, 87832 bájt. A legutolsó menetrendszerinti NoHAB-os személyvonat érkezik Székesfehérvárra 2000. december 21-én (9725). Több, mint 30 év után 2001-ben elõször nem fog erre járni M61-es menetrendi üzemben. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 58627 bájt.
    1024x768, 86574 bájt. Az utolsó tapolcai hétvége. A 020 visszatolat a fûtõhûzba, a 019 és a 006 már befejezték a tapolcai szolgálatukat. A fotó 2000. december 16-án készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 59974 bájt.
    1024x768, 104856 bájt. Ez volt az egyik legutolsó nyári nap, amikor még szolgáltak. A felvétel 2000. augusztus 29-én készült Balatonfûzfõ határában. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 70431 bájt.
    1024x768, 168129 bájt. Huszaska kibújik a balatonakarattyai alagútból 2000.április 29-én. A felvételt Kiss István készítette útban a hatvani mozdonygálára. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 109870 bájt.
    1024x768, 77401 bájt. Esõisten siratja a Kis Gömböcöt. 013 legutolsó napjai Tapolcán. A felvétel 1999. április 24-én készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 46387 bájt.
    1024x768, 161309 bájt. Huszaska a mocsaras altalaj miatti lassújel után gyorsít Kenese felé a part menti pályaszakasz kezdeténél. A fotó 1999. november 20-án készült, a 977-es gyorsvonatról. Ez a menet elvileg nem tartozik bele a NoHAB-fordába, de ha elõzõ nap a 14:20-as személyre nem jut Csörgõ, akkor másnap ennek fordul a gép az esti utolsó gyors után Celldömölkrõl.
    1024x768, 76530 bájt. Egy õsrégi felvétel a MÁV Rt. archívumából. A felvétel a hatvanas évek derekán készült. Megfigyelhetjük, hogy gyárilag nem volt felszerelve az M61-esekre a szélvédõ feletti kapaszkodó, és nem voltak a homokoló fedél melletti fellépõ nyílások sem. Ezek itthon kerültek rájuk késõbb, a szélvédõtisztítást megkönnyítendõ.
    1024x768, 47985 bájt. Az - akkor még - igen laza menetû 9745-ös vonattal gurul be Zánkára. A vonat később meglehetõsen húzós lett, mert a menetrendszerkesztõk  egy tollvonással elvettek 30 (!) percet az 52 kilométeres Tapolca-Füred szakaszon a vonattól, és ezt bizony szinte lehetetlen volt tartani. A fotó 1999. január 31-én készült.
    1024x768, 200056 bájt. 1998. december 28-án a 974-es gyorssal. Ez (volt akkor...) az egyetlen NOHABos gyors lefelé.
    1024x768, 230709 bájt. Indulásra vár Tapolcán a 9751-es számú személyvonattal 1998. december 29-án. 
    1024x768, 182755 bájt. Várja a vonatát Fehérvárott november 28-án (9716).
    1024x768, 195796 bájt, Galaxy felvétele. Révfülöpön készült 1997-ben.
    1024x768, 111814 bájt, Galaxy felvétele, Budapest-Déli pu - 1995.
    1024x768, 123480 bájt, Tapolcán készítettem 1998. október 10-én. Ekkor már nagyon aggódtam érte...
    1024x768, 183141 bájt... így hát nagyon-nagyon örültem, amikor elõször mûködni láttam! Fonyód, 1998. november 22.
    1024x768, 164317 bájt. Az indulás elõtti percek Fonyódon.
    1024x768, 144690 bájt. Nekiindul a somogyi domboknak. Ez a vonat (S8807/8806) - talán a hagyományok, talán a sok 100-as szakasz miatt - a legstabilabb NoHAB-forda jó tíz éve. Nem is baj, mert a pálya minõsége a 36-os vonalon egyre rosszabb, helyenként a 60-as tempó is magasnak tûnik, Csörgõvel kínszenvedés a fedélzeten.
    1024x768, 166287 bájt. 1999. õszéig a 9745-ös vonat is a NoHAB-fordába tartozott, de õsztõl csak hosszabb vonatokat kapnak a gépek - elvileg. A felvétel 1998. novemberében készült.