|
A Svéd Államvasutak volt a NoHAB egyik legnagyobb megrendelõje,
155 darab dízelmozdonyt szállítottak a hazai vásárlónak.
Mivel ekkor már az összes fõvonal villamosítva
volt, csak a kisebb motorral ellátott, egykabinos verzióból
rendeltek, mivel idõnként tolatási feladatot is el
kellett látniuk a gépeknek. A következõ típusokból
állt a paletta:
T41 200-204 (korábban T4 100-104): NoHAB Nr. 2314-2318, 1957,
EMD 12-567C, A1A'A1A',
T43 209-233: NoHAB Nr. 2494-2518, 1961-62, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
T43 234-245: NoHAB Nr. 2521-2532, 1962, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
T43 246-258: NoHAB Nr. 2533-2545, 1963, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
Tb 284-293 (pályafenntartási gép) NoHAB Nr. 2713-2722,
1969-70, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 259-283 NoHAB Nr. 2723-2747, 1968-70, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 314-323 NoHAB Nr. 2794-2803, 1970-71, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 329-363 NoHAB Nr. 2928-2962, 1975-76, EMD 12-645E, Bo'Bo',
T44 364-383 NoHAB Nr. 3028-3053, 1976-80, EMD 12-645E, Bo'Bo',
* T44 384-416 a KVAB (Kalmar Verkstad AB) által építve
Minden T41-es és T43-as ki lett vonva idõközben a
forgalomból, az utóbbiból jó pár privát
vasúttársaságoknál üzemel. A T44-esek
ma is nagy számban üzemelnek, még a Norvég Államvasutaknál
is.
A könyvtárat 2000. november 11-én alapítottam.
Új képek 2000. november 14-én.
Kattints a képre a teljes mérethez!
|
|
|
ÚJ! 1024x768,
102213 bájt. Vége a rendezvénynek, irány Svédország!
Az SJ Ra 10 különvopnattal vár kijáratra Norvégiában.
A felvétel 1999. augusztus 8-án készült a hamari
"Diesel Days" rendezvényen. Kisebb méretben is letölthetõ:
800x600,
65787 bájt. |
|
ÚJ! 1024x768,
80619 bájt. SJ Ra sorozatú NoHAB-ASEA gyártmányú
3600 lóerõs gyorsvonati villanymozdony. 10 darabot épített
a NoHAB a Svéd Államvasutak számára az ötvenes
évek közepén. A sorozatot mára kivonták
a forgalomból, azonban egy sem került kohóba, a többség
múzeumi tulajdonban maradt, és jó pár , mint
a képen látható 10 is, mûködõképes
állapotban van ma is. A felvétel 1999. augusztus 8-án
készült a hamari "Diesel Days" rendezvényen. Kisebb
méretben is letölthetõ: 800x600,
53275 bájt. |
|
ÚJ! 1024x768,
102213 bájt. A GM demonstrátor-mozdonya a skandináviai
próbautak után végül a Svéd Államvasutaknál
állapodott meg, mint T42-es "sorozat". A mozdonyt 1986-ban vonták
ki a forgalomból (mûködõképesen), azóta
a norvég GM-Gruppen tulajdona. A felvétel 1999. augusztus
8-án készült a hamari "Diesel Days" rendezvényen.
Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600,
65787 bájt. |
|
ÚJ! 1024x768,
89025 bájt. Az SJ elsõ NoHAB-GM mozdonya, a T41 (korábban
T4). A sorozatot már kivonták a forgalomból, ám
a nálunk szokásos pánikszerû szétvágás
helyett 2 gép a múzeumé lett, 2 azóta is katonai
stratégiai tartalék, a maradék 1 pedig e 4 gépet
szolgálta alkatrészekkel. Így is lehet csinálni.
A felvétel 1999. augusztus 8-án készült a hamari
"Diesel Days" rendezvényen. A mozdony csodálatos hangja hamarosan
hallható lesz e helyen! Kisebb méretben is letölthetõ:
800x600,
58209 bájt. |
|
ÚJ! 1024x768,
98567 bájt. Két T44-es végzi napi munkáját
a göteborgi kikötõben. Itt kizárólag ezt
a sorozatot láthatjuk üzemelni, naponta kb. 15-20 gép
fordul meg. Érdekesség, hogy a bal oldalon látható,
új festési sémájú gép a KVAB,
a jobb oldali, régi festésû a NoHAB terméke.
Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600,
67589 bájt. |
|