A Dán Államvasutak (DSB) volt a klasszikus NoHAB-GM dízelmozdonyok legnagyobb (és elsõ) megrendelõje. Az ötvenes évek közepétõl a hatvanas évek közepéig 45 darab MX sorozatú (EMD 12-567D1, A1A'A1A', 1445 LE) és 59 darab MY sorozatú (1101-1104: EMD 16-567B , 1105-1144: 16-567C és 1146-1159:16-567 D1, A1A'A1A', 1700-1900 LE) dízelmozdonyt vásároltak. Az MX és MYsorozat már nincs forgalomban az Államvasutaknál, de a gépek jó része ma is fut privát vasúttársaságoknál,. A harmadik nagy NoHAB-GM dízelmozdony, az immár szögletes MZ (Co'Co', MZ I. 1401-1426 EMD 16-645E3, MZ II.1427-1446 20-645E3 and MZ III. 1447-1461 20-645E3, 3300-3900LE) egyelõre nagy számban képviselteti magát Dánia vasútvonalain (üzemel szinte az összes MZ III és jó pár MZ I).
     

    1024x768, 98741 bájt.  A DSB MY1116 Tønderben 1999. július 30-án. A mozdonyt alkatrészgépnek vásárolta a PBS. 2000 nyarán a 1107-tel együtt szétvágták. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 67323 bájt.

    1024x768, 85715 bájt. Hangulatfelvétel Fredericia állomásról 2000 nyarán. A már eltûnõfélben lévõ NoHAB-ok mellett egyértelmû az új technológia elõretörése. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 58693 bájt.
    1024x768, 88150 bájt. Az utolsó mohikánok egyike a lentebb is látható különvonattal Fredericiaban éppen egy évvel a sorozat utolsó szolgálata elõtt. A vonat hossza figyelemre méltó, Dániában hasonló hosszúságú vonatok nem közlekedtek menetrendi üzemben egyetlen MY-vel. A felvétel 2000. Június 12-én készült. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 58693 bájt.
    1024x768, 100675 bájt. Egy másik felvétel az MY 1158-ról és különvonatáról. A felvétel 2000. június 12-én készült Fredericiában. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 64768 bájt.

    1024x768, 113043 bájt. A múzeum MX1001 pályaszámú mozdonya a hamari "Diesel Days" gálán 1999. augusztus 12-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 651x600, 71397 bájt.

    833x768, 70844 bájt. A múzeum egyik gépe, az MY1101 (Nr. 2242, 1954, a klasszikus gömbölyû NoHABok legelsõ darabja) Koppenhágában a szerelõcsarnoknál 2000 június 29-én. Ez a gép és 3 társa (1102, 1103, 1104) még a klasszikus "B" motorral volt felszerelve, de sajnos mára nem maradt egy ilyen sem, mivel idõközben a fõmûhelyek alkalmával azok a motorok más gépekbe vándoroltak és késõbb szétvágásra kerültek, a legutolsó "B" motor maradványát 2006-ban a 1102-es géppel együtt (amely a képen látható gép alkatrészgépe volt) szétvágták. Kisebb méretben is letölthetõ: 651x600, 49037 bájt.

    1024x768, 92312 bájt. Sajnos ma már ritkaságszámba menõ látvány: a klasszikus MY személyvonattal. A sorozat utolsó mohikánjai ekkor még rendszeresen tehervonatoztak, de a sorozat napjai (szerencsére csak az Államvasutaknál) meg voltak számlálva. Ezt a különvonatot az MY1158 (Britta) vontatta Fredericia és Grenå között 2000. június 12-én. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 62655 bájt.

    1024x768, 103593 bájt. Az egyik legelsõ MZ. Ezek a meglehetõsen erõs és NoHAB-hoz méltóan üzembiztos gépek a Dán Államvasutak legelterjedtebb dízelei. A 3 alsorozat közül a második ki van vonva a forgalomból, az elsõ és a harmadik még  fut. A harmadik sorozat jövõje jó néhány évig még biztosított, de az elsõ 26 gépet 2002-vel kezdõdõen a DSB elkezdte kivonni a forgalomból - személyforgalmat már nem bonyolít egyik sorozat sem. A kép Fredericiában készült 2000. június 12-én. Kisebb méretben is letölthetõ:  800x600, 71289 bájt.