A Svéd Államvasutak volt a NoHAB egyik legnagyobb megrendelõje, 155 darab dízelmozdonyt szállítottak a hazai vásárlónak. Mivel ekkor már az összes fõvonal villamosítva volt, csak a kisebb motorral ellátott, egykabinos verzióból rendeltek, mivel idõnként tolatási feladatot is el kellett látniuk a gépeknek. A következõ típusokból állt a paletta:

    T41 200-204 (korábban T4 100-104): NoHAB Nr. 2314-2318, 1957, EMD 12-567C, A1A'A1A', 
    T43 209-233: NoHAB Nr. 2494-2518, 1961-62, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
    T43 234-245: NoHAB Nr. 2521-2532, 1962, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
    T43 246-258: NoHAB Nr. 2533-2545, 1963, EMD 12-567D1, Bo'Bo',
    Tb 284-293 (pályafenntartási gép) NoHAB Nr. 2713-2722, 1969-70, EMD 12-645E, Bo'Bo',
    T44 259-283  NoHAB Nr. 2723-2747, 1968-70, EMD 12-645E, Bo'Bo',
    T44 314-323  NoHAB Nr. 2794-2803, 1970-71, EMD 12-645E, Bo'Bo',
    T44 329-363  NoHAB Nr. 2928-2962, 1975-76, EMD 12-645E, Bo'Bo',
    T44 364-383  NoHAB Nr. 3028-3053, 1976-80, EMD 12-645E, Bo'Bo',
    * T44 384-416 a KVAB (Kalmar Verkstad AB) által építve

    Minden T41-es és T43-as ki lett vonva idõközben a forgalomból, az utóbbiból jó pár privát vasúttársaságoknál üzemel. A T44-esek ma is nagy számban üzemelnek, még a Norvég Államvasutaknál is.

    A könyvtárat 2000. november 11-én alapítottam. Új képek 2000. november 14-én.

    Kattints a képre a teljes mérethez!
    ÚJ! 1024x768, 102213 bájt. Vége a rendezvénynek, irány Svédország! Az SJ Ra 10 különvopnattal vár kijáratra Norvégiában. A felvétel 1999. augusztus 8-án készült a hamari "Diesel Days" rendezvényen. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 65787 bájt.
    ÚJ! 1024x768, 80619 bájt. SJ Ra sorozatú NoHAB-ASEA gyártmányú 3600 lóerõs gyorsvonati villanymozdony. 10 darabot épített a NoHAB a Svéd Államvasutak számára az ötvenes évek közepén. A sorozatot mára kivonták a forgalomból, azonban egy sem került kohóba, a többség múzeumi tulajdonban maradt, és jó pár , mint a képen látható 10 is, mûködõképes állapotban van ma is. A felvétel 1999. augusztus 8-án készült a hamari "Diesel Days" rendezvényen. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 53275 bájt.
    ÚJ! 1024x768, 102213 bájt. A GM demonstrátor-mozdonya a skandináviai próbautak után végül a Svéd Államvasutaknál állapodott meg, mint T42-es "sorozat". A mozdonyt 1986-ban vonták ki a forgalomból (mûködõképesen), azóta a norvég GM-Gruppen tulajdona. A felvétel 1999. augusztus 8-án készült a hamari "Diesel Days" rendezvényen. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 65787 bájt.
    ÚJ! 1024x768, 89025 bájt. Az SJ elsõ NoHAB-GM mozdonya, a T41 (korábban T4). A sorozatot már kivonták a forgalomból, ám a nálunk szokásos pánikszerû szétvágás helyett 2 gép a múzeumé lett, 2 azóta is katonai stratégiai tartalék, a maradék 1 pedig e 4 gépet szolgálta alkatrészekkel. Így is lehet csinálni. A felvétel 1999. augusztus 8-án készült a hamari "Diesel Days" rendezvényen. A mozdony csodálatos hangja hamarosan hallható lesz e helyen! Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 58209 bájt.
    ÚJ! 1024x768, 98567 bájt. Két T44-es végzi napi munkáját a göteborgi kikötõben. Itt kizárólag ezt a sorozatot láthatjuk üzemelni, naponta kb. 15-20 gép fordul meg. Érdekesség, hogy a bal oldalon látható, új festési sémájú gép a KVAB, a jobb oldali, régi festésû a NoHAB terméke. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 67589 bájt.