1960-ban a NoHAB gyárból egy szokatlan külsejû, az amerikai General Motors fõgépcsoportjával (EMD 16-567C motorral) felszerelt Co'Co' tengelyelrendezésû, 1750 lóerõs dízelmozdony érkezett próbára Magyarországra. Ezzel kezdõdött a MÁV (és valószínûleg egész Európa) valaha volt legjobb mozdonytípusának tündöklõ hazai pályafutása. 

    A mozdony (amelyet a korábbi tervek szerint a svédek a  Finn Államvasutaknak gyártottak volna, azonban a szerzõdés az utolsó pillanatban mégsem jött létre) késõbb a Norvég Államvasutaknál állt szolgálatba Di3.623 pályaszámmal, ahol utoljára 2000. december 26-án húzott menetrend szerinti vonatot. Ma az Ofotbanen AS a tulajdonosa és jelenleg (2007) is napi üzemben van..
     
    551x768, 61349 bájt. NOHAB-reklám 1960-ból.
    A legmostohább körülmények között
    Ez egy 1950 lóerõs dízel-elektromos NOHAB-GM mozdony a norvég Bergensbanen vonalon. A mozdonyok a legmostohább körülmények között is kitûnõen üzemelnek, ez az egyik oka annak, hogy a Svéd Államvasutak 50 darab új NOHAB-GM mozdonyt rendelt. A hasonló klímájú ország a hálózat további villamosítása helyett a NOHAB-GM mozdonyokat választotta. A T43 sorozatú mozdonyok - lásd a rajzon - már szállítás alatt állnak.
    Megkérdezte már a NOHAB-ot a leendõ trakciójáról?
    Kisebb méretben is letölthetõ: 439x600, 39363 bájt.
    595x768, 49639 bájt. NOHAB-reklám 1962-bõl.
    Nézze meg ezt a mozdonyt!
    A magyarok így tettek, és rendeltek huszat.

    Ez egy 1950 lóerõs dízel-elektromos NOHAB-GM mozdony a norvég Oslo-Bergen vonalon, ahol sikerrel küzd meg a legmostohább körülményekkel is. Egy ilyen mozdonyt állítottunk ki az 1960-as Budapesti Nemzetközi Vásáron, és a kimagasló minõség elismerése a Magyar Államvasutak megrendelése lett.
    Megkérdezte már a NOHAB-ot az Ön mozdonyairól?
    Kisebb méretben is letölthetõ: 465x600, 32916 bájt.
    1024x768, 80236 bájt. A NoHAB-demonstrátor Budapest-Nyugati pályaudvaron 1960-ban. Ez a -  eredeti tervek szerint a Finn Államvasutaknak gyártott - mozdony késõbb a Norvég Államvasutaknál állt csatasorba, Di3.623-as számmal. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 53633 bájt.
    722x676, 34631 bájt. A NoHAB-demonstrátor útban Budapest felé, Komáromban. A felvételt Sábián Sándor + készítette 1960-ban.
    1024x768, 111798 bájt. A NoHAB-demonstrátor Budapest-Nyugati pályaudvaron 1960-ban. Ez - az eredeti tervek szerint a Finn Államvasutaknak gyártott - mozdony késõbb a Norvég Államvasutaknál állt csatasorba, Di3.623-as számmal. Kisebb méretben is letölthetõ: 800x600, 71580 bájt.