M61,004 végzetes sérüléseket szenvedett a súlyos badacsonylábdihegyi balesetben 1999. június 4-én péntek délután 5 óra után néhány perccel. Az 1973-as számú vonat röviddel Badacsonylábdihegyen való áthaladása után a pályán keresztben fekvõ kidõlt fának ütközött rövid vészfékezés után kb. 70 km/órás sebességgel (a fa idõbeni észlelését a jégesõ és a közvetlenül az e pályaszakasz elõtt elhelyezkedõ ív lehetetlenné tette), majd a levegõbe emelkedett és a forgóvázak leszakadása után mintegy 120º-os fordulatot megtéve oldalával a pályán landolt (a végzetes vázelhajlást ez az ütés okozta). A mozdony vezére, Szûcs Tamás óriási szerencsére kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet, és az utasok közül sem sérült meg senki súlyosan.

A baleset egyetlen áldozata a tapolcaiak kedvence, a Csíkos.

A helyreállított pályán 5km/órás sebességkorlátozás mellett június 6-án 10 óra 52 perckor megindult a forgalom.

640x480, 81415 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
480x640, 40132 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
640x480, 79931 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
640x480, 48287 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
480x640, 42404 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
640x480, 44757 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én..
640x480, 60307 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
640x480, 54830 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.
640x480, 70107 bájt. A fotót Klaus Korbacher készítette digitális kamerával 1999. június 4-én.